Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In of Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpZoekLog InRegistreerPM aan admin  

Pagina's: 1 2 3 
Stuur Onderwerp Druk Af
Washburn+ux2+devine setje (Gelezen 5263 maal)
ron14
GT Member
**
Niet aangemeld

Gitaartabs Rulez

Re: Washburn+ux2+devine setje
Reageer #30 - 16.06.2015 om 18:46:51

Een vraagje in de rand alhoewel het niet over gitaar gaat, misschien weet toch iemand een antwoord.
Vroeger had ik een Casiotone MT-70 keyboard met ingebouwde versterker en waarmee ik
een muziekstukje kon spelen met tegelijk ritme en begeleidingsakkoorden.
Ik kon er normaal mee spelen of met automatische begeleiding of via muzikaal
geheugen.
Het toestel is stuk gegaan (Gekocht in 1981). Omdat ik nu veel aan de PC zit heb ik mij dan een
Midistart3 van Magix aangeschaft. Die heeft wel geen ingebouwde versterker. Maar ik dacht
het geluid via mijn PC geluidskaart te produceren. Dat lukt ook wel...
maar ik kan alleen maar noten van een liedje spelen, of alleen ritme met akkoorden
produceren maar nooit beiden samen en dus niet optimaal een liedje spelen
en ritmisch begeleiden zoals dat wel ging met mijn Casio. Doe ik iets verkeerd of gaat dat gewoon weg niet
met zo'n midi. In het  laatste geval ga ik mij een nieuw keyboard moeten kopen conform
mijn Casio zoals destijds. Kan iemand me raad geven?
Naar boven

IP Gelogd

Explorer32
GT God Member
Niet aangemeld

www.mounttemple.nl

Rotterdam
Geslacht: male
Reageer #31 - 21.06.2015 om 10:53:39

Ik weet niks van (midi) keyboards maar ik snap vooral de vraag niet. Je kunt geen akkoorden en losse noten tegelijk spelen? Dat zou toch wel moeten kunnen lijkt me.
Het hangt misschien ook af welke software je gebruikt om de geluiden in te triggeren.
Je midistart is gewoon een controller die commando's geeft aan je software om een geluid te produceren dus ik verwacht dat het "probleem" in de softwareinstellingen zit
Naar boven

IP Gelogd

ron14
GT Member
**
Niet aangemeld

Gitaartabs Rulez

Reageer #32 - 21.06.2015 om 11:30:09

De software is Magix Music Maker Premium 17. Wellicht ligt het aan de instellingen, maar ik zoek reeds lang om een melodie met akkoorden begeleiding en ritme te kunnen spelen zoals dat eenvoudig mogelijk was met mijn oude Casio.  Droevig
Naar boven

IP Gelogd

ron14
GT Member
**
Niet aangemeld

Gitaartabs Rulez

Reageer #33 - 25.07.2015 om 18:39:11

Ik heb ondertussen begrepen dat met een Casio keyboard muziek kan gespeeld worden in allerlei variaties en dat mijn Midistart-3 enkel bedoeld is om muziek te MAKEN, op te nemen en weer te geven.   Rollende Ogen
Naar boven

IP Gelogd

Gerard Hoensbroek
GT Master Member
Niet aangemeld

Schatje hè, alleen die
koffer

Hoensbroek
Geslacht: male
Reageer #34 - 25.07.2015 om 22:59:07

Midi is een taaltje om andere bronnen aan te sturen en die kunnen dan, al dan niet, geluidjes produceren, je slaat een toets aan op het midiklavier die genereert een code en verstuurt dat naar het aangeslotene en die doet er dan iets mee.  In een keyboard zit iets soortgelijks alleen verborgen meestal,  met andere opties zoals begeleiding, drums en wie weet wat nog meer. T zijn dus verschillende wereldjes en ook weer niet
Naar boven

Ik amuziekeer me 'n

IP Gelogd

Pagina's: 1 2 3 
Stuur Onderwerp Druk Af